Erinevus lehekülje "Dmitri Kisseljov" redaktsioonide vahel

Kirjutasin peatüki "Sanktsioonid"
(Kirjutasin peatüki "Sanktsioonid")
 
 
== Elukäik ja tegevus ==
Ta sündis [[Moskva]]s, õppis muusikakoolis kitarri ja lõpetas [[prantsuse keel]]e süvaõppega erikeskkooli Moskvas ning seejärel meditsiinikooli. 1973. aastal astus [[Peterburi Ülikool|Leningradi Riiklikku Ülikooli]] õppima [[norra keel]]t, lõpetas ülikooli [[skandinavist]]ina 1978. aastal. Alates 1978. aastast [[Gosteleradio]] poola ja norra raadiosaadete toimetaja ning kommentaator. Aastatel 1988–1991 [[NSV Liidu Kesktelevisioon]]i uudistesaate "[[Vremja]]" korrespondent ja erikorrespondent [[Norra]]s. 1991–1992 [[Saksamaa]] telekanalite [[ARD]] ja [[RTL]] ning [[Jaapan]]i telekanali [[NHK]] kaastöötaja. 1992–1994 Venemaa telekompanii Ostankino (hilisem [[ORT]]) Põhja-Euroopa ja [[Beneluxi maad]]e regionaalbüroo juhataja. 1994–1996 ORT telesaate "Aken Euroopasse" autor ja saatejuht. 1997-2003 telesaate "Rahvuslik huvi" autor ja saatejuht. 1999–2000 Venemaa telekanali [[TV-Tsentr]] telesaate "Sündmuste keskel" autor ja saatejuht. Aastatel 2000–2004 oli Kisseljov [[Ukraina]] telekanali [[ICTV]] infoteenistuse peatoimetaja, telesaate "Faktid" saatejuht. 26. novembril 2004 avaldasid telekanali ajakirjanikud kohtumisel ICTV tegevjuhi Aleksander Bogutskiga Kisseljovile umbusaldust, väites, et ta moonutas uudistesaateid. Kolm päeva hiljem teatas peadirektor Kisseljovi taandamisest telekompanii pressiteadete juhtkonnast.<ref>https://www.newsru.com/arch/world/29nov2004/kiselev.html#</ref> Ukraina presidendivalimistel 2004. aastal oli Kisseljov aktiivselt [[Kreml]]i-meelse [[Regioonide Partei]] kandidaadi [[Viktor Janukovõtš]]i poolt, kes omakorda oli lojaalne ICTV omanikule [[Viktor Pintšuk]]ile.<ref>https://inosmi.ru/russia/20140704/221434492.html</ref> Pärast [[Viktor Juštšenko]] võitu valimistel jätkas Kisseljov telekanalis tööd kuni lepingu lõppemiseni 2006. aasta märtsis.<ref>https://comments.ua/politics/73179-Dmitriy-Kiselev-uhodit-ICTV.html</ref> 2003. aastast oli Kisseljov tööl Venemaa telekanalis [[Rossija]]: 2003–2004 töötas telesaadetes "Hommikuvestlus" ja "Autoriteet", 2005–2008 igapäevase analüütilise uudistesaate "Vesti+" saatejuht, 2006–2012 ühiskondlik-poliitilise vestlussaate "Rahvuslik huvi" saatejuht. 9.2008- detsembristÜlevenemaalise 2013Riikliku oliRinghäälingukompanii Kisseljov(VGRTK) Venemaapeadirektori uue uudisteagentuuri [[Rossija Segodnja]] tegevjuht. [[Venemaa president|Venemaa presidendi]] dekreedi kohaselt on selle peamine ülesanne "kajastada Venemaa Föderatsiooni riiklikku poliitikat ja Venemaa avalikku elu välismaal". Kisseljovi sõnul on tema organisatsiooni missiooniks "taastada õiglane suhtumine Venemaasse kui heade kavatsustega tähtsasse riiki".<ref>https://lentaasetäitja.ru/articles/2013/12/09/ria/</ref>
 
9. detsembrist 2013 on Kisseljov Venemaa uue uudisteagentuuri [[Rossija Segodnja]] tegevjuht. [[Venemaa president|Venemaa presidendi]] dekreedi kohaselt on selle peamine ülesanne "kajastada Venemaa Föderatsiooni riiklikku poliitikat ja Venemaa avalikku elu välismaal". Kisseljovi sõnul on tema organisatsiooni missiooniks "taastada õiglane suhtumine Venemaasse kui heade kavatsustega tähtsasse riiki".<ref>https://lenta.ru/articles/2013/12/09/ria/</ref>
 
Ta on telekanali Rossija Kremlimeelse analüütilise uudistesaate "Vesti Nedeli" saatejuht.
 
== Sanktsioonid ==
Märtsist 2014 kehtivad tema suhtes Euroopa Liidu viisa- ja finantssanktsioonid, mis on tingitud Krimmi okupeerimise toetamisest Venemaa poolt.<ref>https://www.vedomosti.ru/politics/articles/2014/03/21/evrosoyuz-rasshiril-sankcii-za-schet-chinovnikov</ref> Augustist 2014 kehtib talle Ukrainasse sissesõidukeeld.<ref>https://www.rosbalt.ru/ukraina/2014/08/28/1308962.html</ref> Veebruaris 2015 lisas Kanada ta oma ebasoovitavate isikute nimekirja.<ref>https://www.interfax.ru/world/424781</ref> Märtsist 2015 on ta Moldaavias persona non grata.<ref>https://www.kommersant.ru/doc/2689344</ref> Kevadel 2015 esitas ta Euroopa Liidu Kohtule Luksemburgis taotluse oma sanktsioonide kaotamise kohta, mille kohus 2017. a. juunis tagasi lükkas.<ref>https://www.newsru.com/world/15jun2017/kisel.html</ref>
 
== Viited ==
489

muudatust