Enn Pant: erinevus redaktsioonide vahel

Eemaldatud 3499 baiti ,  3 aasta eest
→‎Isiklikku: oversight-en-wp@wikipedia.org
(→‎Karjäär: I corrected information about the person's current position.)
Märgised: Mobiilimuudatus Mobiiliveebi kaudu
(→‎Isiklikku: oversight-en-wp@wikipedia.org)
Märgised: Mobiilimuudatus Mobiiliveebi kaudu
 
==Isiklikku==
[[24. oktoober|24. oktoobri]] [[2006]] ööl vastu [[25. oktoober|25. oktoobrit]] [[Helsingi]]st [[Stockholm|Stockholmi]] suundunud [[Silja Symphony]]l tekitas ta [[Andres Hunt|Andres Hundi]] ja [[Keijo Mehtonen|Keijo Mehtosega]] segadust<ref>[[Kadri Paas]], [http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=210031 "Rootslased: laeval laamendasid Tallinki tippjuhid Pant ja Hunt"], Õhtuleht, 9. november 2006</ref>. Pärast laeval toimunud töökoosolekut soovisid mehed minna laeva [[baar]]i, kuid hilise kellaaja tõttu sulges baarimees baari ja keeldus neid teenindamast. Seepeale alustas Hunt baarimehega kaklust, purustades tolle prillid. Seltskond läks teise baari, mida samuti sulgeda taheti. Mehtonen ähvardas teenindajaid, kes neid teenindamast keeldusid, ning lubas halva teeninduse ja viletsate oskuste tõttu kogu meeskond uue ja eelkõige odavama vastu välja vahetada. Rootsi meremeeste [[ametiühing]]u juhi Janne Rudeni sõnul jõid kolm meest [[konjak]]it otse pudelist, sõimasid personali, et nood on ebakompetentsed, ja lubasid neid karistada. Üks teine laevameeskonna liige mäletas, et ettevõtte tippjuht ronis käsipidi baari kassasse ja hakkas sealt raha välja kühveldama. Rudeni sõnul tegi Pant hiljem laevapere meesliikmetele seksuaalse tooniga vihjeid ja esitas vastavaid nõudmisi. Hommikul saabusid nad [[rootsi laud]]a endiselt purjuspäi, hakkasid [[röster|röstris]] kala grillima ja panid niimoodi röstri põlema. Selle peale kaebasid kaasreisijad personalile. <ref>"[[Kes? Mis? Kus?]]" [[2008]], lk. 142–144</ref>
 
[[9. november|9. novembril]] palus Tallinki juhtkond Silja Symphony töötajailt intsidendi tõttu vabandust. Samas tegi Tallink Grupi nõukogu [[10. november|10. novembril]] avalduse, milles nimetas kahetsusväärseks mitte laeva pardal toimunut, vaid selle kajastamist [[Rootsi]], [[Soome]] ja [[Eesti]] [[ajakirjandus]]es. Järgnes mitu kohtumist Rootsi meremeeste ametiühinguga kinniste uste taga suhete silumiseks. Avalikkuses hakati rääkima võimalikust kahjutasust, mille suurust tuli arutada järgmistel kohtumistel.
 
[[23. november|23. novembril]] teatas Pant, et vahejuhtum laeval on lahendatud<ref>[http://arileht.delfi.ee/news/uudised/pant-laeval-toimunud-vahejuhtum-on-lahendatud.d?id=51065406 "Pant: laeval toimunud vahejuhtum on lahendatud"], Ärileht, 23. november 2006</ref>. "[[Aktuaalne kaamera|Aktuaalses kaameras]]" esinenud Pant ei eitanud purjutamist ega tülitsemist, kuid ei soovinud rääkida, kuidas tema neid sündmusi mäletab. Ta ütles: "Igal juhul on Tallinki juhtkond juba ette surma või vähemalt vangi mõistetud, nii et ma arvan, et meil on mõttetu hakata neid asju rohkem täpsustama. Me oleme kõik läbi rääkinud laevadega, meil ei ole enam probleeme laevadega ega ametiühingutega. Ma näen, et probleem on ajakirjanduses."<ref>"Kes? Mis? Kus?" 2008, lk. 144-145</ref>
 
[[6. detsember|6. detsembril]] teatas Tallink, et skandaal on veel lahendamata<ref>[http://uudised.err.ee/index.php?0568219 "Tallink: laeval toimunud vahejuhtum pole veel lahendatud"], ERR.ee, 6. detsember 2006</ref>. Jaanuari keskel teatas Janne Ruden, et kui Tallink ei maksa 7 Silja Symphony töötajale kahjutasuks miljonit [[Rootsi kroon]]i (1,7 miljonit [[Eesti kroon]]i), kaebavad ametiühingud ettevõtte [[kollektiivleping]]u rikkumise tõttu Rootsi töökohtusse. Kuu aega varem oli Tallink Rudeni sõnul pakkunud Silja töötajatele lepituseks nädalavahetust [[Tallinna spaa]]s.<ref>"Kes? Mis? Kus?" 2008, lk. 145</ref>
 
Pant valiti 2006. aasta [[pressivaenlane|pressivaenlaseks]] sellepärast, et kuigi ta on suure börsiettevõtte juht, keda tuhanded inimesed usaldavad, ei anna ta mingeid selgitusi sündmuste kohta, mille vastu avalikkus ja [[aktsionär]]id huvi tunnevad. Niimoodi näitab ta ajalehtede liidu liikmeslehtede peatoimetajate ja väljaandjate hinnangul üleolevat suhtumist ajakirjandusse. <ref>"Kes? Mis? Kus?" 2008, lk. 214</ref>
3

muudatust